Menyasszonyi csokor készítése lépésről-lépésre

2018.05.23

A virág készítéséhez szükséges anyagok: 

  • szatén szalagok - én királykék és fehér színben készítem el a csokrot, de más szinekben is készülhet.
  • olló, tű, cérna

A virág elkészítésének menete:

  1. A rózsák szirmaihoz a szalagokat egyesével levagdostam, kézi varrással elkészítettem a szirmokat, majd összevarrtam a rózsákat. 
  2. A menyasszonyi csokor 49 db királykék és 10 db fehér rózsából készül. A dobócsokorhoz 6db királykék és 3 db fehér rózsát használtam. Mindegyik rózsa 11 sziromból lett összevarrva. Ez azt jelenti , hogy levágtam a rózsákhoz 748 db 9 cm-es szalagot, ami 2 órámba került (nekem). 
  3. Majd a szirmokat egyesével kézi varrással formáltam. 1 rózsa 11 sziromból áll. Így egy rózsához a szirmok elkészítése 10 percet vett igénybe és ez még csak a szirom. Ezt kellett 68-szor megismételnem.
  4. Majd újabb 10-15 perc egy-egy rózsa összevarrása a 11 sziromból. 
  5. Eddig dolgoztam 24 órát. Ez egy munkahelyen számolva 4 nap folyamatos 8 órás munkát jelent. Órabérben számolva, ha csak 750 Ft/ órával számolok az már 18000 Ft lenne. Sok esetben a legtöbb csokorkészítőnél ennél jóval kevesebbe kerül maga az elkészített csokor. 

De "miért" is?

Mert a legtöbben megijednek a "horror" megjegyzésen, amit naponta lehet olvasni különböző facebook csoportokban és félnek attól , hogy nem veszi meg senki a csokrukat és így időt, munkát nem számolva adják el termékeiket sokszor anyag ár alatt is. Pedig ez nem helyes, mert minden munkahelyen órabérben számolnak és nem anyagárban. 

Én itt még anyagárat nem is számoltam. a virágokhoz felhasználtam 3 tekercs nagykerben vásárolt szalagot, melynek ára 680 Ft/db + a szalagok, csipke, díszítő elemek. Ez alaphangon is kb. 4000-5000 Ft.

Akkor eddig hol is tatrunk? 23000 Ft És akkor ebben eddig az időnk (munkánk) és az anyagok vannak számolva. 

Hol van még a haszon?

Gondolkozzunk csak!
Gondolkozzunk csak!

Még is feltenném a kérdést.  

Miért is "horror" egy-egy csokor ára?

Már csak az előző bekezdést olvasva is rájön az ember, hogy nálunk a csokrok nem kerülnek "horror" árba. (Keresd fel az Etsy-t és ott is nézd meg, hogy a csokrok milyen árban mozognak.)

Nem rég nézelődtem több esküvői oldalon is és meglepődtem, hogy némelyik készítő olyan árat kér , ami még az alapanyag árát sem fedezné egy csokor elkészítésénél. 

Mégis , hogy lehet, hogy egy csokor 3900 Ft- ba kerül?

Ezt nem tudom megmondani, mert az alapanyag ár, ha minőséggel dolgozom nekem többe kerül ettől.  Biztosan meg van ennek is a titka, de én még nem jöttem erre rá. 

Ti menyasszonyok még bele sem gondoltatok abba, hogy a ti álmaitokat valósítjuk meg egy-egy csokorban. Nekünk kell megtervezni, kivitelezni azt , amit ti megálmodtatok. Meg kell mondanom sokszor nem egyszerű a feladat, de éppen ez a szépsége az elkészítésnek.

Most haladjunk tovább a csokorkészítésben.

Amikor elkészültek a virágok következik az alap elkészítése. Én ehhez hungarocel gömböt - 12 cm-es - szoktam használni és a fogó részhez pedig papírhengert (ez lehet egy elhasznált alufólia henger része), és még különböző kiegészítő kellékek a díszítéshez pl. gyöngyök, strasszok, csipke stb. 

Először a fogó részt készítem el, majd ezt követően a gömböt kettévágom s a felét fogom használni. 

A fogó részét betekertem szaténszalaggal, majd vágtam kartonból egy kört, amit szintén köbetekerek ezzel a módszerrel. Ez lesz a gömb alján. A fogó részt lehet díszíteni sok szép elemmel lásd a képeken.  

Ezután következik, hogy a hungarocel félgömb alján a tartórésznek készítünk egy kisebb lyukat. Ide ragaszttottam a fogó részt és megvárjuk , amíg megszárad. Majd felhelyezem az aljára a már körbetekert szalagos kör részt. Ezzel elkészülve mindenki eldöntheti, hogy milyen dekorációt szeretne.  Én csipkét használtam még a díszítéshet. Ezt is felragasztjuk. 

Ezután már csak a rózsák felhelyezése következik. Én fentről , középről indultam és haladtam lefelé. Mikor minden rózsát felragasztottam láthatjuk a végeredményt. 

Én is megmutatom, hogy az én kék, fehér rózsáimból milyen csokor készült. Amennyiben tetszik és szeretnéd, hogy én készítsem el csokrodat keress meg bátran. A csokrot bármilyen színben elkészítem.

A csokorhoz dobócsokrot is készítettem + a vőlegénynek egy kitűző jár ajándékba.

Szeretnéd elkészíteni saját menyasszonyi csokrodat? 

Menyasszonyok itt a nagyszerű lehetőség,amennyiben kreatívnak érzed magad és esküvőd előtt állsz jelentkezz nàlam elérhetőségeimen és együtt elkészítjük csokrodat. 

Elsősorban Miskolc és környékéről várom a jelentkezőket.

A tanfolyam ára 10000 Ft, mely tartalmazza az anyagárat . A készített csokor hazavihető foglalkozás után

Az anyagot én biztosítom minden résztvevőnek. A tamfolyam minimum 4 fő létszámmal indul.

Részletekért érdeklődj elérhetőségeimen.

Jelentkezni: kezmuvesekvasara4@gmail.com

Telefon: 206617042

webáruházam: https://monik-wedding-decoration.webnode.hu Blog oldalomon is sok hasznos információra találhatsz: monik-wedding-decoration4.webnode.hu
A weboldalt szerkesztette Monik Wedding dekoration. Minden jog fenntartva Monik Wedding dekoration számára.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el